15 Temmuz 2013 Pazartesi

NUMBERS UNIT


 (1 between 10 numbers)

 (One , two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten)

·         Çocukların öğrenme durumuna göre sayıların bir kısmı öğretilir. Kalanlar diğer derslere bırakılır.
·         Konuyla ilgili kitap veya resimli kartlar gibi  görsel materyaller de kullanılmalıdır.
·         Bu ünitede konumuz, “fish are jumping” oyunu ve  How many dogs, ten little ındıan boys, ten little elephant ve 1,2,3,4,5 şarkıları ile pekiştirilir.
·         Numbers la ilgili varsa worksheet ler çoğaltılarak çocuklara dağıtılır.

·         FISHES ARE JUMPİNG oyunumuz; (sayıları en az 5’e kadar öğrettikten sonra oynatılabilir)

Çocuklar yerlerinde oturtulur ve onlara sınıfta herhangi bir yeri (halı v.s) deniz olarak düşünmeleri söylenir. Balıkların da çocuklardan seçileceği söylenir. Seçilen çocukların (balıkların)  denizde yüzme taklidi yapacağı söylenir. Sonra da birlikte İngilizce olarak denizde kaç balık olduğunun sayılacağı söylenir.

Önce denizde hiç balık olmadığı gösterilir. Ve öğretmen oyunu şöyle söyleyerek başlatır; 

·         “fish are jumping in the sea (denizde balıklar zıp zıp zıplıyolar) “ 
·         “ how many fish (kaç tane balık var)
·         “ can you see?(görebiliyo musunuz?) (başlangıçta denizde balık olmadığı için )
·         Öğretmen denizi göstererek “there is no fish in the sea” şu an denizde hiç balık yok , der.
·         Ardından o zaman hadi balık seçelim der ve çocuklardan birine ; örneğin , Ahmet jump (atla) der,Ahmet denize atlar ve balık taklidi yapar. Bu şekilde istenilen sayıda balık seçilir ve sınıftaki bütün çocuklarla beraber
·         Let’s count (hadi sayalım) diyerek  balıklar sayılır. En son kaç tane balık varsa örneğin 5 olsun ; there are five fish in the sea (denizde 5 balık var) denir ve oyun bu şekilde çoğaltılarak oynanır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder