ANIMALS 2:
HORSE (AT), COW (İNEK), DONKEY (EŞEK), MONKEY (MAYMUN), ZEBRA
(ZEBRA), SNAKE (YILAN), BEAR (AYI)
Horse (hors) ; ormanda hızla koşan atlar yorulur ve
dinlenirken uyuyakalıp “horrss” diye horlamaya başlarlar. J
Cow (kauv) ; bir gün biz ingilizce saatindeyken birden sesler duyarız moo moo diye, sonra bi bakarız
sınıfa inekler giriyor. Bizde onlara kızarız; çıkın deriz, biz ingilizce
öğreniyoruz çıkın deriz çıkmazlar. Sonra bizde onları “kauv kauv” diye
kovalarız.
Monkey (manki) ; resimli kartlarla öğretilir. Five little monkey şarkısı söylenir dinletilir ve çocuklarla sınıf içinde 5 küçük maymun
şarkısının draması yapılır. Beş çocuk seçilir ve öğretmen şarkıyı söylemeye
başlar. “one fell off and bumped his head” derken öğretmen çocuklardan birinin
başına dokunur ve o çocuk yere düşer. Bu
şekilde şarkı bitene kadar 5 çocuk yere düşer.
Donkey (danki) ; resimli kartlarla öğretilir. Monkey den aklımıza gelebilir denir.
Zebra (zibra) ; resimli kartlarla öğretilir.
Snake (sıneyk) ; bir yılan ssss diye dolaşırken kafasında
uçuşan bi sinek görmüş ve seni gidi “sıneyk” diye kızarak bakmış gibi… böyle
benzerlikler kurularak anlatılır.
Bear (biır) ; biıır ayı ormanda giderken hani “(honey)” bal
hani bal demiş. Ayılar balı çok severmiş . bu arada hani derken balın
İngilizcesi olan (honey) kelimesini de öğretmiş oluruz. Peki balı kimler yapar
diye sorulur ve “bee” ler yapar diyerek hemen arının İngilizcesi öğretilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder